Seuran esittely

Hämeenlinnan jääkiekkotuomarit on perustettu vuonna 1951 toimimaan paikallisten tuomareiden ja toimitsijoiden edunvalvojana ja koulutusorganisaationa. Jäseniä meillä on nykyään noin 70.

Yhdistyksemme vastaa tuomareiden asettelusta Hämeenlinnassa pelattaviin jääkiekko-otteluihin tasolla 1-4, eli kaikkiin muihin paitsi SM-sarjojen peleihin, sekä näiden tasojen tuomareiden koulutuksesta.

Toimitsijamme toimivat toimitsijoina tilastointi, tulospalvelu ja muissa jääkiekkopelissä valttämättömissä tehtävissä mm. Liigassa, U20-sarjassa ja Naisten Liigassa.

Haluatko mukaan?

Katso kurssien ajankohdat täältä

Järjestämme tuomarikursseja sekä kevät- että syyskaudella. Kauden 23-24 on seuraavat: PK1: 30.07.23, 18.10.23 ja 03.01.24 sekä PK2: 08.11.23  ja 21.02.24.

Kurssi on maksuton ja kestää yhden illan. Tämän jälkeen on ohjattu harjoittelu kokeneiden tuomareiden kanssa ennen peruskurssin 2.osaa.

Toimitsijakursseja järjestään syksyisin ensisijaisesti verkkokursseina SJL:n toimesta. Seuraa https://www.finhockey.fi/index.php/tuomarille/toimitsijat  sivustoa. Kurssin jälkeen pääsee toimitsijaksi ensin U20 peleihin ja sitten harjoittelun myötä muihin otteluihin.

PK2 jälkeen saa tuomarikortin, joka oikeuttaa ilmaisen sisäänpääsyn Liigan ja jääkiekkoliiton peleihin.